دور مطبوعات الأحداث الخاصة في تشکيل معارف جمهورها واتجاهاتهم نحوها

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

قسم الاجتماع - شعبة الإعلام - کلية البنات - جامعة عين شمس

المستخلص

• ملخص الدراسة
      هدفت الدراسة التعرف علي أنماط استخدام جماهير الأحداث الخاصة لمطبوعات العلاقات العامة للشرکة القائمة بتنظيم الفعاليات ، وبحث المعارف و أنماط المعلومات التي يتم التماسها من هذه المطبوعات ،واتجاهاتهم نحوها ، وأساليب الحصول عليها ، مدي تأثير هذه العوامل علي مواقفهم المستقبلية من تکرار زيارة الحدث.
     قام الباحث بتطبيق الدراسة علي جمهور معرض ومؤتمر القاهرة الدولي للاتصالات وتکنولوجيا المعلومات في دورته العشرين عام 2016 Cairo ICT 2016)) باستخدام الاستبيان بالمقابلة الشخصية مع الزوار ،وتوصلت الدراسة إلي وجود علاقة دالة إحصائية بين تصفح المطبوعات وبين تکرار زيارة الحدث في المستقبل ، ووجود علاقة دالة إحصائيًا بين معدلات زيارة الحدث وبين الاعتماد علي مطبوعات الحدث کمصدر رئيسي للمعلومات عنه
Abstract
The study aimed to identify the patterns of use of special events audience for of public relations publications of company that organizing these events, and study knowledge and information patterns that are solicited from these publications, and their attitudes towards, and methods of obtaining them, in addition the extent of the impact of these factors on the future attitudes of a repeat visit the event.
    The researcher applying the study to the public gallery and the Cairo International Conference on Information and Communication Technology at its round number 20 in 2016 (Cairo ICT 2016) using the questionnaire through personal interview with the visitors, the study found that there are significant relationship statistically between surfing publications and a repeat visit  to the event in the future, and a significant relationship statistically between the rates visit the event and the reliance on event publications as a major source of information about it.